כיצד בוחרים סורק קודים?

תהליכי דיגיטציה מעוררי השראה ומעניינים מביאים בשורות גדולות ומשמעותיות ממש מדי יום במגוון רחב של תחומים ותהליכים. מה שבעבר היה סיזיפי, מייגע, ארוך ומסורבל הפך בעזרת עולם הדיגיטל לפשוט ומהיר יותר, לכזה שמקבלי בו תשובות או מידע בצורה מהירה ומיידית וכמובן שבזכות החסכון בזמן אפשר גם לחסוך לא מעט כסף. אחת הדוגמאות המובהקות לכך היא סורק ברקודים, שבעבר לא היה נמצא בשימוש רחב אך כיום אפשר לראות אותו התחומים רבים מתחומי החיים, בפעולות ייחודיות ויומיומיות כאחד ואפשר להגיד שסורקי הברקודים כאן להישאר ואי אפשר יותר לחזור לאחור ולהתנהל בלעדיהם. אז איך בוחרים את המתאים והנכון ביותר? כיום מוכרים כמה וכמה סוגים של סורקים אשר מבוססים על טכנולוגיות שונות וכדאי לדעת עליהם כדי לבחור בצורה מושכלת ונבונה.

לבחור מבין סורקי ברקודים שונים

על מנת לבחור נכון סורק ברקודים צריך להכיר סוגים שונים של ברקודים שמוכרים כיום. יש ברקודים בצורה מלבנית שיש בהם פסים באוחב שונה בצבעי לבן או שחור. יש ברקודים מרובעים, כמו ה- QR המוכרים שחלקם ניתנים לסריקה על ידי הטלפונים הניידים החכמים. יש תעשיות או מפעלים שבהם יפתחו ברקוד ייחודי שרק סורקים מסוימים יוכלו לסרוק וכך המידע אודות הפריטים הסרוקים יישאר רק בידי העובדים. מה שבאמת חשוב לדעת הוא שבחירה של הסורק המתאים קשורה לברקוד עצמה ובעצם תלויה בברקודים שבהם עושים שימוש. אי אפשר לסרוק כל סוג או צורה של ברקוד עם כל סורק ברקודים ומסיבה זו כאשר מטמיעים מערכת טכנולוגית חדשה צריך לבדוק איזה שילוב של סורקים וברקודים יהיה הכי נכון ומתאים לצרכים של אותו המקום או התהליכים שעומדים להתרחש. כך הכי נכון להחליט ולבחור.

בחירה חד פעמית של סורקי ברקודים

כיום כמעט כל התהליכים כבר ממוכנים ברמה גבוהה ולבטח כבר נבחר עבורם השילוב של סורקים וברקודים. מדובר בהטמעה חד פעמית של מערכות ממוחשבות מתקדמות ומורכבות שיש בהן גם תוכנת מחשב שמפענחת את המידע שהברקוד בעצם שומר בתוכו. ברגע שהסורק מזהה את הברקוד מיד מתקבל פלט של כל המידע הדרוש והוא מופיע על גבי מסכי מחשב רלוונטיים שגם הם לוקחים חלק בתהליך. השלבים הבאים יכולים להיות שונים ומגוונים –  גריעת מוצר מהמלאי, הוספה שלו למדף, פלט של מחיר וצירוף שלו לחשבונית עם פריטים נוספים ועוד. בחירה של ברקודים מבוצעת בהתאם לצרכים והדרישות של המפעל או המקום שעובד עם פריטים לסריקה ויכולים להיות הבדלים מהותיים בין מקומות שכאלה. מסיבה זו צריך להקדיש לא מעט זמן לבחינה של מאפייני המערכות השונות עד שבוחרים את המערכת המתאימה ביותר. מכאן אפשר להיות בטוחים שיהיה שיפור משמעותי בביצוע הפעולות.