מהם היתרונות של לוחות סולאריים

אי אפשר לחיות במציאות הנוכחית שבה משבר האקלים והחיפוש אחר דרכים חלופיות ליצירת אנרגיה וחשמל הם נושאים מהותיים ומרכזיים בשיח הציבורי. הצורך ביצירת אנרגיה הוא צורך קיומי אך כיום קיימת ההבנה שעצם יצירת האנרגיה לא חייב לבוא על חשבון משאבים טבעיים שהולכים ואוזלים וחשוב מאד לשמור עליהם למען העתיד של כדור הארץ ואיתו של האנושות כולה. התקנת לוחות סולאריים נחשבת לצו השעה וגם אותה אפשר למצוא בשיחות בין אנשי עסקים לבעלי עניין, בעיקר כאשר מדובר בדרך ליצירת אנרגיה שיכולה להתאים גם לאזרחים ממוצעים בארץ ולא רק לחברות או תאגידי ענק. בזכות הלוח הסולארי, גם אם הוא מותקן על פני שטח לא מאד גדול, אפשר לחסוך בשימוש בחשמל של חברת החשמל, לייצר את כמות החשמל הנדרשת לשימוש ביתי ואישי וכך גם לחסוך לא מעט כסף וגם להקל על יצירת החשמל המסורתית.

היתרונות של לוחות סולאריים

חשוב מאד להבין שמדובר בדרך טובה ויעילה וגם אם היא לא נטולת חסרונות, היא עדיין בהחלט נחשבת למרובת יתרונות. הנה כמה מהיתרונות שלה שכדאי מאד להכיר ולדעת עליהם –

  • קנה מידה – התקנת לוחות סולאריים יכולה להתברר כיעילה ומתאימה גם בקנה מידה קטן ואפילו ביתי. הלוחות לא חייבים לחלוש על פני שטח עצום בגודלו על מנת להיות יעילים ולבצע את המוטל עליהם.
  • יצירת אנרגיה טבעית – במדינה חמה ושמשית כמו ישראל זהו צו השעה להסתייע בשמש על מנת לייצר חשמל, אנרגיה ודרכים לחימום מים. מדובר בדרך שהיא בעצם פסיבית ולכן אין בה גרימת נזק או כל פגם אחר במשאבים קיימים.
  • עלות מול תועלת – גם אם התקנת לוחות סולאריים עולה לא מעט כסף – עם הזמן ההשקעה מתקזזת ואפשר גם להתחיל להרוויח משני מקורות שונים – האחד הוא חיסכון בתשלום לחברת החשמל, שכן השימוש בחשמל מתוצרתה הולך ומצטמצם והשני הוא באמצעות מכירת החשמל שמיוצר לצרכנים נוספים בקרבת מקום.
  • מחשבה ירוקה לעתיד טוב יותר – טכנולוגיית ייצור החשמל באמצעות לוחות סולאריים היא מגמה ירוקה שעם הזמן תלך ותתחזק ולכן חשוב להכיר את הדרכים שקיימות כבר עכשיו ויכולות לסייע רבות בשיפור מצב המשאבים הטבעיים.

להתקין לוחות סולאריים

כיום כבר יש הרבה מאד צרכני חשמל שמייצרים את החשמל לצריכה האישית שלהם, כמו גם לא מעט בתי עסק שמרוויחים מעצם התקנת הלוחות הסולאריים. אפשר לראות את הלוחות באזורים נרחבים שאין בהם שימוש כמו מרחבי הנגב, גגות של אולמות או מגרשים וגם גגות של בתי מגורים פרטיים. ההערכה היא שעם הזמן השימוש בלוחות הסולאריים אפילו יתרחב, מה שיהפוך את הטכנולוגיה לזמינה ונגישה יותר וכך גם לזולה יותר שתוכל לעמוד לרשותם של עוד ועוד צרכנים ולקוחות.