סרטים חינוכיים לילדים – האם זה קיים ברשת?

רשת האינטרנט הפכה למקור בלתי נגמר של מידע. אין כמעט שאלה שאי אפשר לענות עליה תוך מספר שניות גם אם אין מדובר בתחומי עניין מוכרים או בנושאים שנחשבים לפופולריים. הנחת היסוד כיום היא שברשת האינטרנט אפשר למצוא הכל וכך כל אחד יכול גם לקבל מענה על שאלות או עניינים לא פתורים אצלו וגם לצרוך תוכן שמתאים או דרוש לו. אחד הנושאים המדוברים ביותר הוא האיכות של התוכן הזה. האם הוא ראוי ומתאים לצופים? האם הוא עומד בקנה אחד עם עקרונות כאלה ואחרים של מי שעומד לצפות בו? שאלות אלה משותפות הן למי שמחפש תוכן איכותי ומחנך וגם למי שמחפש, למשל, סרט לילדים דתיים. בשתי האפשרויות האלה צריך לבחור בקפידה את התוכן הנצרך ולשים לב למה שמופיע בו.

חינוך וירטואלי דרך האינטרנט

אי אפשר להתעלם מהעובדה שרשת האינטרנט הביאה איתה שינויים גדולים בדרך ההתנהלות היומיומית של אינספור אנשים בחברה הבינלאומית הרחבה. כל מה שאפשר להשיג או לצרוך מחוץ לרשת אפשר גם להשיג מהרשת ולעיתים קרובות זה יהיה אפילו קל, מהיר או נגיש יותר. סרט לילדים דתיים אפשר יהיה למצוא באתרים שעוסקים בדת או בחזרה בתשובה, באתרים שמלכתחילה הוקמו על מנת לשרת את האוכלוסייה הדתית או החרדית ובהתאם לכך אפשר יהיה למצוא את הסרטים הראויים והמתאימים לנסיבות ולצופים הצעירים. כך הדבר גם כאשר מדברים על תוכן חינוכי שיש או אין ברשת האינטרנט. חשוב לדעת שברשת אפשר בעצם למצוא הכל וההורים של הילדים הם שיצטרכו לסנן את האפשרויות ולהחליט האם סרט או תוכן אלה ואחרים מתאימים לצפייה על ידי הילדים שלהם. ברוב המקרים הרבה הורים אכן יצפו בעצמם קודם בסרטים לפני שיחליטו אם הם מתאימים לצפייה על ידי הילדים שלהם או שאולי לא.

מה נחשב כסרט חינוכי?

גם לשאלה זו אין תשובה אחת וחד משמעית, שכן עבור כל זוג הורים סרטים אחרים ייראו כראויים או חינוכיים. כאשר מחפשים סרט לילדים דתיים המבחר יכול להיות גדול ומגוון וצריך להתאים באופן מלא להשקפת העולם הדתית של ההורים ולאמונה האישית שלהם. כך הדבר בדיוק בנוגע לתכנים חינוכיים ורק ההורים הם אלה שיחליטו אם הסרטים מתאימים בתוכן ובמסרים שלהם לילדים שלהם. מדובר בדעות סובייקטיביות ולכן מה שייראה כתוכן ראוי להורה אחד לא בהכרח ייראה ככזה גם להורים אחרים. מכאן שחשוב מאד לשים לב למה הילדים רואים דרך האינטרנט ותמיד לנטר ולוודא שמדובר במה שההורים מרשים ומאשרים. לעיתים קרובות הפיתוי גדול מאד וחשוב להשגיח על הילדים, בעיקר הצעירים יותר במשפחה שלא יגיע לעיניים שלהם תוכן שלא מתאים לגיל שלהם או לרמה הקוניטיבית שלהם.