פותחים עסק חדש? אל תוותרו על CRM

פתיחתו של עסק חדש מביאה עמה לא מעט פרפרים בבטן והתרגשות. אנו להוטים לדעת שנצליח להגיע להישגים העסקיים ולהגדיל את ההכנסות פלאים, ובטוחים כי אנו נמצאים בדרך הנכונה. על כך שמומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע ליזמות, אין כל וויכוח, אך הקדשתם מחשבה לתרומתה של תוכנת CRM במערכה?

מהו CRM?

חשבו על זה כך: לא משנה איזה עסק אתם, וודאי שאתם פועלים מול לקוחות ומעניקים שירות. אם אתם עסק מכירתי, אז הרי שעליכם לתפעל מערך שיספק תשובות למשלוחים, מוצרים לקויים, הפעלת אחריות וכיוצא בזה. ואם אתם עסק שמעניק שירות, אז על אחת כמה וכמה שהמענה הטלפוני הוא חשוב מעין כמוהו.

CRM מטרתו לשדרג ולשפר את יכולת ניהול קשרי הלקוחות דרך מגוון רחב של היבטים.

קבלת וניהול לידים

ההיבט הראשון והחשוב הוא קליטת לידים, פניות של לקוחות פוטנציאליים המתעניינים בשירות, או אשר ביצעו רכישה באתר.

בעוד שעסקים רבים נוטים להשתמש במייל הפרטי שלהם לצורך קליטת מידע שכזה, הרי שמדובר בטעות נפוצה אשר יכולה להוביל לפספוס מידע. וודאי שהייתם רוצים לאגור את המידע של הרוכשים לרבות הפרטים שמילאו, המועד ופרטים רבים נוספים. דאטה שכזו, יכולה לסייע רבות בשימור לקוחות ובמציאת הזדמנויות עסקיות חדשות.

ניהול מכירות נכון יותר

בעסקים שמטרתם היא להציע שירות, הרי שהשלב שבמהלכו ליד הופך ללקוח הוא קריטי וחשוב. על כן, מנהלי מכירות מוכרחים להיות עם האצבע על הדופק ולעקוב אחר סטטוס הלידים בכל עת.

עם CRM המותאם לצורכי העסק, תוכלו להעניק למנהלי מכירות את הגישה למעקב את סטטוס הליד, ולוודא שכל משתמש, קרי USER שנפתח עבור איש מכירות, מנהל את הלידים בצורה נכונה ומלווה את תהליך המכירה בקפידה. זוהי גם דרך מעולה לאתר לידים שהוזנחו מסיבה כזו או אחרת, ולהרים דגל אדום כי יש לחזור אליהם במהרה.

ניהול גבייה מדויק

בהיבט החשבונאי ובהיבט הגבייה, הרי שכל בעל עסק וחברה, היה רוצה לדעת כי כניסת הכספים פועלת כסדרה.

לשם כך, מערכת CRM מאפשרת חיבור בין קליטת הלידים לבין הפיכתם ללקוחות לבין שילובם במערכת גבייה ובמערכות חשבוניות לצורך הנפקת חשבוניות. זוהי דרך מצוינת לחבר למעשה בין מגוון רחב של מערכות ששורתן התחתונה היא ניהול עסק בצורה נכונה ובריאה.

לסיכום

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מערכות CRM ישראליות מומלצות. אז כיצד בוחרים? הקפידו לוודא שהן עונות בדיוק על ציפיותיכם ועל הצורך של העסק שלכם.

אלמנט שמומלץ להתעקש עליו בכל מערכת CRM הוא היכולת לבצע התאמות אישיות באופן שידבר בסלנג של העבודה ובצרכים העולים מן המחלקות השונות.