המדריך לעיצוב לוגו לעסק

לוגו לעסק

ישנן דרכים שונות כיצד אנחנו יכולים לזהות עסקים מבלי שנשמע או נקרא את השם שלהם. אנחנו יכולים לעשות את זה דרך מוצרים או שירותים שונים של העסק, מספיק שאנחנו נתבונן עליהם וכך נוכל לדעת לאיזה עסק הם שייכים. אנחנו יכולים לזהות אנשים מתוך העסק, אם מדובר במקום מוכר וידוע בעל שם, שבעליו מוכרים בתקשורת או במקומות אחרים.

כמו כן, אנחנו יכולים לזהות את הלוגו של העסק. לפעמים זה מספיק בשביל לדעת באיזה עסק מדובר. למשל, אם אנחנו נראה את ה-M של מקדולנדס, לא נצטרך יותר מזה בשביל לדעת באיזה עסק מדובר ואת מה הלוגו מייצג.

מה המשמעות של לוגו של בית עסק?

לוגו לעסק הוא למעשה הדרך שלו להציג את עצמו ברבים, בין אם זה על גבי שלטים בבית העסק, בין אם זה בפרסומות אשר מופיעות במקומות שונים, בין אם זה בנייר מכתבים ולמעשה בכל פרסום רשמי או לא רשמי של העסק.

אנחנו מכירים לא מעט סוגים של לוגואים, סמלים, אשר הפכו להיות נפוצים ופופולאריים, הרבה מעבר למושג של לוגו לעסק. זה נכון לגבי הלוגו של מקדולנדס, קוקה קולה, אפל, וחברות רבות אחרות. לכן, יש משמעות לאופי העיצוב של הלוגו וחשוב לדעת איך מעצבים אותו בצורה נכונה.

כיצד מעצבים לוגו בצורה נכונה

על מנת לעצב לוגו לעסק בצורה נכונה, אנחנו צריכים לחשוב מה בדיוק המסר שברצוננו להעביר לקהל הלקוחות שלנו. זה לא חייב להיות לוגו מורכב וזה גם לא חייב להיות לוגו אייקוני. כלומר, לוגו שיהפוך ביום מן הימים לאייקון אופנתי או אחר. כן חשוב שהוא יעביר את המסר שלנו בצורה הטובה ביותר.

כמו כן, אנחנו צריכים לאפיין את העסק שלנו בצורה חכמה על מנת לעצב לוגו כמו שאנחנו רוצים. למשל, אם העסק שלנו פונה לילדים, אז הלוגו צריך להיות רלוונטי עבורם. אם העסק שלנו פונה לקהל של מבוגרים, קהל ספציפי של גברים או נשים, הלוגו צריך להיות מתאים ורלוונטי עבורם.

נקודה חשובה נוספת היא, כשמעצבים לוגו רצוי שהוא יהיה קל לזיהוי, קל לאפיון ואבחון, וכן מומלץ שהוא יהיה "חיובי". כלומר, אין טעם שהלוגו שלו יעביר מסר פסימי או מדכא. הוא יכול להעביר מסר ניטראלי או חיובי. בכל מקרה, הוא צריך להיות כזה, שיהיה ניתן לזהות אותו בכל מקום, ולדעת שהוא שייך לעסק שלנו.

כל עסק צריך לוגו

גם עסקים קטנים, חנויות או משרדים, צריכים לוגו. לא מדובר בסמל המיועד אך ורק לעסקים גדולים. להיפך, עסקים קטנים יכולים לאפיין ולזהות את עצמם בעזרת לוגו, וזה יכול להקהל מאוד על אפשרויות החשיפה שלהם ובמובנים רבים, זה יכול להבליט אותם גם כאשר הם עומדים במקום בו יש עסקים גדולים ומוכרים, בין אם זה בבניין משרדים, קניון או כל מקום אחר.