תוכנית עסקית

אנחנו כאן בכדי לעזור לך להצליח

רוצים לפתוח עסק? מתכננים להרחיב עסק קיים? יש לכם רעיון לאפליקציה חדשה? בונים אתר אינטרנט שעדיין לא המציאו לפניכם? השלב הראשון הוא כתיבת תוכנית עסקית!

אם יש לכם רעיון שאתם רוצים להוציא אל הפועל, אתם צריכים לבנות עבורו תוכנית עסקית. בין אם מדובר בעסק חדש בכל ענף שהוא, בהתרחבות של עסק קיים המבקש לצמוח בתחום שונה עם מוצר או שירות שיתווספו לאלה הקיימים בו או ביישום של רעיון אחר, התוכנית העסקית היא השלב הראשון בדרך להצלחה.

?מה היא בעצם תוכנית עסקית

ה"דרך להצלחה" היא לא רק ביטוי. התוכנית העסקית היא מסמך מפורט ומקיף המתאר כל היבט אפשרי בעסק עצמו ובגורמים מגוונים מחוצה לו, והיא מאפשרת לכל מי שמעיין בה להבין באופן מדויק את המתווה בו העסק עומד להתקדם מן הנקודה שבה הוא נמצא ועד ליעד שאליו הוא מתכנן להגיע.

למעשה, התוכנית העסקית מהווה מעין מפת דרכים המתארת את המסלול של הרעיון שלכם מן הרגע בו אתם מתחילים להפוך אותו למציאות, עד ליישומו ואף למעלה מכך. בעזרת התוכנית העסקית אתם יכולים לקבוע את המטרות שלכם, להעריך את האיומים התחרותיים ואת ההזדמנויות העסקיות בשטח, להגדיר קהל יעד במדויק ולתכנן את המהלכים האסטרטגיים שלכם על מנת להגיע אל המטרות שלכם בהצלחה. כמו כן התוכנית העסקית מסייעת לכם לקבוע את המדדים להצלחה, על מנת שכאשר תגיעו לנקודה מסוימת בעתיד תוכלו להתבונן על כברת הדרך שעשיתם ולדעת באיזו מידה הצלחתם להשיג את המטרות שלכם.

העובדה כי התוכנית העסקית הינה מסמך כתוב מאפשרת לכם, כיזמים, לסדר ולארגן את כל הנתונים הקשורים לרעיון או לעסק שלכם באופן מסודר ואובייקטיבי, על מנת שתוכלו לבחון את המודל העסקי שלכם באופן קר ומחושב ולקבל החלטות מושכלות יותר. באופן כזה התוכנית העסקית יכולה להוות גם כלי יקר ערך בהצגת העסק בפני יזמים, שותפים או משקיעים על מנת לתת להם תמונה מלאה של הרעיון, המטרות והדרך המתוכננת.

?מה כוללת תוכנית עסקית

ממש כפי שאין שני רעיונות זהים לחלוטין, כך לא קיימות שתי תוכניות עסקיות זהות בכל. אם אתם מתכננים לפתוח מסעדה, התוכנית העסקית שלכם תהיה שונה לחלוטין מאשר תוכנית עסקית של בית קפה או פאב, ועל אחת כמה וכמה מזו של חנות נעליים או של אפליקציה למובייל.

לכל רעיון ולכל עסק יש מאפיינים משלו. זו הסיבה שתוכנית עסקית שנכתבה עבור אחד יכולה להיות דומה לזו של אחר, אולם לעולם לא זהה; ועל מנת שהתוכנית העסקית תמלא את ייעודה באופן המיטבי ביותר עליה להיות תפורה באופן מדויק למידותיו של הרעיון שלכם.

עם זאת, ברוב התוכניות העסקיות קיימים מספר נושאים מרכזיים אשר יש להתייחס אליהם:

  • מיהו היזם? אם תעשו שימוש בתוכנית העסקית על מנת לגייס שותפים או כספים מן הבנק או מגורמים אחרים, עליהם לדעת עם מי יש להם עסק, תרתי משמע.
  • מהי ההזדמנות העסקית? סקירה של הרעיון ודרכי הפיכתו למוצר, כולל נתוני שוק עדכניים ומידע על איומים של מתחרים מחד ועל הלקוחות הפוטנציאליים מאידך.
  • מהם המשאבים העומדים לרשותכם? פירוט של ההון העומד לשימוש העסק, כולל הון אנושי ומשאבים מוחשיים, והדרכים בהם אתם מתכננים לעשות שימוש בהון זה על מנת למקסם את המשאבים שלכם.
  • מהי הסביבה העסקית בה אתם עומדים לפעול? חשוב להעלות על הכתב היבטים טכנולוגיים, חקיקתיים, דמוגרפיים וחברתיים אשר יכולים להשפיע על הצלחת העסק.

התוכנית העסקית היא כלי חשוב בדרך שלכם להגשמת הרעיון ולהצלחה. מוכנים להתחיל? הקליקו כאן ליצירת קשר.

חדרי קירור – לשם מה צריך אותם

המשך לקרוא

סהר שפע – לפעמים גם הטלוויזיה יכולה ללמד אותנו שפה

המשך לקרוא

מוצרי פרסום לעסק – מה החשיבות והמשמעות שלהם

המשך לקרוא

מאמן עסקי

המשך לקרוא

תפקידו של עורך דין המתמחה במיסוי בינלאומי

המשך לקרוא

הדפסת תחתיות לכוסות עבור עסקים

המשך לקרוא

אנשי עסקים? אל תשכחו להישאר מעודכנים

המשך לקרוא

מוצרים משלימים לעסק

המשך לקרוא